Přesměrování domény na verzi s www

2013-06-12 (12:55)
Přesměrování domény na verzi s www

Jedním z velkých problémů je duplicita stránek. Týká se každého webu, ať je to miniweb o několika stránkách nebo velký e-shop o tisíci URL. Čím menší web, tím je pravděpodobnost vytvoření chyby v duplicitě menší. Jedno z prvních opatření, v podstatě zásadní opatření, proti duplicitě je ošetření domény.

Jak poznám duplicitu?

Jednoduše, pokud je stejný obsah dostupný na dvou a více URL adresách. U domény je to typické, kdy je homepage přístupná jak ze zadání http://www.vasedomena.cz (verze s www), tak z http://vasedomena.cz (verze bez www).

Proč bojovat proti duplicitě?

Z pohledu návštěvníka stránek se nic závažného neděje, obsah je dostupný jak na verzi s www, tak na verzi bez www.

Problém nastává pokud na danou URL začnou mířit zpětné odkazy. Dochází totiž k tomu, že sílu odkazů tříštíte mezi dvě různé URL adresy. Do "souboje" v pozicích ve vyhledávačích pak tedy jdete jenom s částí svého odkazového profilu ... škoda, velká škoda.

Obecně se tento problém týká všech stránek, nejen homepage a domény. Velký problém nastává u e-shopů s velkým množstvím položek. Duplicita se typicky vyskytuje ve stránkování v kategoriích, v nadměrném použití tagů (štítků), v použití variant zboží nebo i balíčků.

Jak tedy přesměrovat doménu na jednu z verzí?

Vyberte si tvar domény, který chcet upřednostnit, je jedno jestli je to verze s www nebo bez www. Pro přesměrování využijeme úpravu .htaccess.

Verze bez www přesměrovaná na verzi s www

RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^seo-trefa.cz
RewriteRule (.*) http://www.seo-trefa.cz/$1 [R=301,QSA,L]

Verze s www přesměrovaná na verzi bez www

RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.seo-trefa.cz
RewriteRule (.*) http://seo-trefa.cz/$1 [R=301,QSA,L]

Vyzkoušejte

Osobně preferuji verzi s www.

U nových projektů je úplně jedno jakou verzi vyberete, u běžících projektů si dejte pozor a podívejte se nejen kolik, ale hlavně jaké zpětné odkazy Vám na dané URL varianty míří.

Doplnění

Chcete článek doplnit? Neváhejte, komentáře jsou zde od toho.


zobrazit celý článek »

Související články

Inovace v e-mailingu, které vám pomohou získat více zákazníků
zdroj: seoconsult
2017-10-25 (23:19)

Je e-mailing součástí vašeho internetového marketingu? Právě pomocí e-mailových zpráv můžete uživatele naučit pravidelně sledovat váš obsah, poskytnout jim zajímavé slevy atd. Jaké inovace v e-mailingu můžete ještě letos očekávat?


více..
Jak může SEO pomoci optimalizovat rozpočet PPC?
zdroj: seoconsult
2017-10-15 (22:03)

Pokud pracujete na optimalizaci webu a PPC reklamě zároveň, úspěch vašeho webu bude znatelnější. Tyto dvě taktiky se totiž mohou skvěle doplňovat.

Inzerenti se často ptají, proč by měli investovat do placených médií, když se jejich web i bez nich objevuje na předních místech ve výsledcích vyhledávání? Pokud však budete pracovat na PPC i SEO současně, můžete očekávat ještě lepší výsledky a podpoříte tak vaši značku.


více..
4 postupy pro lepší SEO strategii
zdroj: seoconsult
2017-10-09 (07:53)

Firmy a marketingoví specialisté neustále hledají nové způsoby, jak vylepšit svou SEO strategii tak, aby byl jejich web navštěvovanější a získali tak více zákazníků. Optimalizace pro vyhledávače je bezesporu nedílnou součástí marketingové strategie každé firmy. Google však každoročně provádí mnoho změn, které je třeba do dané strategie promítnout. Které postupy jsou tedy v dnešní době klíčové?


více..
Vytvořte si kontrolní seznam pro optimalizaci míry konverze
zdroj: seoconsult
2017-09-26 (08:39)

Každá marketingová strategie se v základu zaměřuje na 3 základní aspekty: generování provozu na webu, akvizice zákazníků a jejich udržení. Co byste měli udělat pro zlepšení míry konverze? Následující seznam klíčových aktivit CRO by měl na svých webových stránkách implementovat každý online prodejce.


více..
Zvyšte výkon vašeho e-mailingu pomocí A/B testování
zdroj: seoconsult
2017-09-22 (14:43)

A/B testování vám pomůže zjistit efektivitu jednotlivých kampaní a ušetří vám čas i peníze. Poskytne vám ucelený přehled o chování i preferencích zákazníků, který pak můžete použít ve své budoucí marketingové strategii.


více..